وبلاگ

احتیاط ها و مراقبت های لازم هنگام پیش بینی

احتیاط ها و مراقبت های لازم هنگام پیش بینی

احتیاط ها و مراقبت ها

1.رموز پیش بینی خوب و موفق

دو عنصر کلیدی مهم برای افزایش قابلیت اطمینان و دقت پیش بینی های فروش و پتانسیل بازار وجود دارد. یکی از این دو عنصر فرضیاتی است که پیش بینی بر پایه آنها استوار است. دومین کلید پیش بینی مؤثر استفاده از چند روش مختلف است. وقتی پیش بینی های به روش مختلف تقریبا یک عدد را نشان دهد بهتر می توان بهآن اعتماد کرد.

2.تورش ها یا انحرافات در پیش بینی

الف.پیش بینی ها در معرض تورش یا انحراف تعلق یا وابستگی اند (Anchoring Bias).

ب.محدودیت های ظرفیتی که گاهی به اشتباه به عنوان پیش بینی تعبیر می شوند.

ج.دیگر عامل ایجاد تورش در پیش بینی، پرداخت های انگیزشی است. طرح های پاداش ممکن است باعت شوند که مدیران برای در یافت جوایز و پاداش ها پیش بینی را دست کاری و عمداً تحریف کنند.

د.فرضیات بیان نشده اما مخفی و مؤثر می توانند موجب انحراف یک پیش بینی سنجیده شوند.

سیستم های اطلاعات بازار: ایجاد مسیری به سمت مزیت رقابتی

استفاده موثر از این سیستمها موجب رضایت و وفاداری مشتریان و افزایش آنها را بدنبال دارد. این سیستمها به کارکنان فروش نیز کمک می کند که چگونه کارآتر باشند

چهار سیستم اطلاعات بازار متداول وجود دارند:

1.سیستم های سوابق داخلی:

مدیران بازاریابی و فروشندگان برای اینکه بدانند چه چیزی با چه سرعتی در چه محلی به کدام مشتری به فروش می رسد به سیستم های سوابق داخلی نیاز دارند. چنین سیستم هایی یک مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد می کنند. این سیستم به تصمیم گیرندگان بازاریابی کمک می کند تا تعیین کنند به چه اطلاعاتی ، در چه زمانی ، به چه شکلی و در چه سطحی نیاز است.

2.بانک های اطلاعاتی بازاریابی

اطلاعتی نظیر سوابق مربوط به خرید های مشتریان ، اطلاعات مربوط به ویژگی های جمعیت شناختی و سبک زندگی مشتریان را شامل می شود. طراحی بانک های اطلاعاتی بازاریابی که بتواند از اطلاعات مربوط به مشتری بیش ترین استفاده را ایجاد کند مستلزم آن است که به چند مسئله اساسی توجه  داشته باشد:

هزینه جمع اوری داده ها و اطلاعات، مزایای اقتصادی استفاده از این داده ها و اطلاعات ، توانایی شرکت در بروز کردن این اطلاعات و پیشرفت های سریع در تکنولوژی که بهره برداری حداکثر از این اطلاعات را ممکن می سازد..

3.سیستم های اطلاعاتی رقابتی

اطلاعات رقابتی روشی است منظم و اخلاقی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به فعالیت های رقبا و تغییرات تجاری و کاری مرتبط با آنها. مهمترین منابع اطلاعات رقابتی عبارتند از: گزارشهای سالانه و مالی شرکتها، سخنرانی مدیران شرکت، اسناد دولتی، بانکهای اطلاعاتی اینترنتی و سازمانهای تجاری.  اطلاعات روا و مفید جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و سپس در اختیار تصمیم گیرندگان سازمان قرار می گیرد.

پرسش های اساسی که مدیران هنگام طراحی و ایجاد چنین سیستمی باید بپرسند و به ان پاسخ دهند عبارتند از:

  • شرایط رقابتی صنعت ما چقدر سریع تغییر می کند؟ آگاهی ما از این تغییرات چقدر اهمیت دارد؟
  • اهداف ایجاد سیستم اطلاعات رقابتی در شرکت چیشت؟
  • بهترین استفاده کنندگان از این اطلاعات در داخل شرکت چه کسانی اند؟ تلاش ها و اقدامات مربوط به ایجاد این سیستم به چه کسی می باید گزارش شود؟
  • چه بودجه ای به امر سیستم های اطلاعات رقابتی می باید تخصیص یابد؟ آیا کارکنان مرتبط با این سیستم تمام وقت هستند یا پاره وقت؟

4.سیستم های ویژه برقراری تماس با مشتری

اطلاعات کاملی از مشتریان کلیدی رانگهداری و دسته بندی می کند. هم اکنون بیشتر شرکتهایی که روش مستقیم محصولات خود را به فروش می رسانند از این روش استفاده می کنند.

تحقیقات بازاریابی: مبنایی برای تصمیم گیری استراتژیک

طراحی، جمع آوری و سازماندهی،تجزیه و تحلیل و گزارش تحقفیقی که  با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به یک موقعیت با چالش بازاریابی خاص انجام می شود، موارد مهم تحقیقات بازاریابی هستند.

مدیریت با ایجاد دانش کامل از عوامل موثر بر بازار هدف و آمیخته بازار یابی می تواند نقشی پیشتازانه داشته باشد و نه واکنشی. مدیریت آینده ساز آمیخته بازار یابی را جهت تطبیق با الگوهای نوظهور در محیط PEST ، رقابتی تغییر می دهد. در حالیکه مدیریت واکنشی منتظر می ماند تا تغییرات محیط بر شرکت تاثیر بگذارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping